X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Alphen | Datum: 19 april t/m 22 april | Leeftijd: 18 t/m 88 jaar | Groep: 2 - 5 pers. | Prijs: € 42

GPS-hike (Grote Paas Speurtocht)

Gezellig Primitief Speurwerk

Gezellig

Samen met je koppelgenoot/groep loop je door de grensstreek van Noord-Brabant en België. Grenzen vervagen tussen landen, bos en hei, blaren en verende zolen, lopen en afzien, paaseieren en gebakken eieren. Onderweg kom je posten tegen waar je altijd iets kunt eten, drinken of doen. Elke avond slaap je op een ander subkamp. Bij het kampvuur kan je sterke verhalen uitwisselen of blaren vergelijken. Want soms is het best een beetje afzien: je loopt op vrijdag en maandag ongeveer 9 kilometer en zaterdag en zondag ongeveer 20 kilometer. Tenminste... als je de juiste coördinaten vindt...

Primitief

Tja, wat is primitief? Je kan het bij ons zo primitief maken als je zelf wilt: je kunt slapen in een tent of in een frietbuil; je kunt een kaars of een zaklamp gebruiken als verlichting. Aan jou de keus. Ons idee van primitief: gebakken eitje bij het ontbijt, koffie met slagroom op de posten, vier-uur-Cup-a-Soup, openluchtrestaurant in het bos en bij het kampvuur bittergarnituur. Want primitief is leuk, maar je moet het niet overdrijven.

Speurwerk

Je loopt met je eigen gps door een mooie omgeving met bossen, heide en prachtige vergezichten van de ene naar de andere post. Dat vergt soms wat speurwerk; de coördinaten liggen niet altijd voor het oprapen. Op maandagmiddag kijk je anders naar gaspaaltjes, verkeersborden en perceelnummers. Met een gps lopen is makkelijk: je loopt simpelweg de pijl achterna. Fout lopen kan dus niet meer. Dat denk je... maar is dat ook zo? En is het inderdaad zo simpel?

Let op: voor dit onderdeel dien je je eigen gps mee te nemen.

X-Meer informatie? Mail of bel naar de contactpersoon van deze HIT Bel bij vragen Coen Ten Brink: 06-54676654

Nog voldoende plaatsen beschikbaar. Er mogen maximaal 15 leden uit dezelfde Scoutinggroep meedoen. Er kunnen maximaal 40 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op vrijdag 19 april om 19:00 uur en duurt tot en met maandag 22 april 15:00 uur.