X- X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Heerenveen | Datum: 30 maart t/m 1 april | Leeftijd: 11 t/m 15 jaar | Groep: 1 - 4 pers. | Prijs: € 65

PIO

Schrik jij niet terug voor slapen op een zelfgemaakt vlot? Of een katapult bouwen? Wij hebben een HIT voor scouts die graag iets speciaals willen doen met hout en touw, als je beter wilt leren pionieren of juist wilt laten zien wat je al kunt. We hebben meer palen en touw dan iedere andere groep in Friesland en leggen je graag uit hoe je een diagonaalsjorring of een polypodesta maakt, net als een gewone kruissjorring trouwens. Schrijf je in als je graag aan je rauwe scoutingskills werkt en begin alvast met bedenken wat je wilt bouwen!

Wat staat je wachten?

Een Paasweekend dat vol zit met kilometers aan palen en touwen, waarin we jou leren hoe je daar te gekke pionier objecten van kunt maken! We leggen je uit hoe verschillende knopen en sjorringen werken en hoe je deze moet maken.

Wat wordt er van je verwacht?

Een beetje enthousiasme om iets neer te zetten dat je nog nooit eerder gebouwd hebt. Een beetje pro-actieve houding is ook niet verkeerd. We gaan echt niet verwachten dat je alles al kunt maar wel dat je bereid bent om ergens samen de schouders onder te zetten.

Wat moet ik al kunnen?

Het zou heel erg fijn zijn als je al een aantal knopen en sjorringen zou kunnen voordat je naar het kamp komt. We verwachten dat je de platte knoop, mastworp en kruissjorring kunt. Kun je nou nog meer knopen en sjorringen, dan is dat mooi meegenomen! Op deze manier hoeven we minder tijd te besteden aan het uitleggen van de knopen en de sjorringen en kunnen we meer écht pionieren.

Moet ik nou echt een goede conditie hebben?

We verwachten niet dat je kilometers aan één stuk kunt lopen want dat is niet van toepassing bij pionieren, maar het is wel handig als je een paar palen kunt sjouwen. Durf jij je schouders eronder te zetten en te laten zien dat jouw spierballen sterk genoeg zijn om sjorringen aan te trekken? Dan ben jij geschikt voor dit kamp!

Wat heb ik geleerd aan het einde van dit kamp?

Pionieren natuurlijk! In ieder geval de kruis- driepoot- en diagonaalsjorring zul je dan echt wel kunnen. Iedereen begint met een andere basis en dat betekent dat iedereen iets anders bijleert, wat dat ook is, wij kunnen je uitdagen.

Waarom is dit leuk?

Je kunt van palen en touw hele vette dingen bouwen! Denk hierbij aan stormbanen, vlotten en wat dacht je van een katapult? Niet iedereen kan zich voorstellen hoe je met een paar stukken hout en touw iets kunt maken waar je wat aan hebt, laat staan dat ze het dan meteen kunnen bouwen. Wat is er niet leuk aan om iets groots te kunnen bouwen van bijna niets?

De locatie in Heerenveen is dit jaar niet te gebruiken voor de HIT. Daarom zal dit kamp plaatsvinden in Ommen.

Bijna vol: Nog 1 plaats beschikbaar. Er kunnen maximaal 24 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op zaterdag 30 maart om 08:00 uur en duurt tot en met maandag 1 april 16:00 uur.