X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Heerenveen | Datum: 29 maart t/m 1 april | Leeftijd: 15 t/m 18 jaar | Groep: 1 - 5 pers. | Prijs: € 85

Pio XL

Gave dingen bouwen met hout en touw; word jij daar net zo blij van als wij? Bij Pio XL ga je jouw pionierskills maximaal op de proef stellen. Ga aan de slag met stapels hout en honderden meters touw, en zet iets neer waar je écht trots op kunt zijn. Intussen staan wij je bij met knopen en sjorringen. Perfectioneer je diagonaalsjorringen, of leer hoe je een polypodesta maakt. Bedenk samen met je groep de meest fantastische XL bouwprojecten en ga samen aan de slag! Een indrukwekkende toren of een gave brug; het kan allemaal. Dus kijk jij uit naar een weekend vol hout, splinters, gezelligheid, creativiteit en XL pionieren? Dan zien we je in het paasweekend bij Pio XL.

Wat staat je wachten?

Een Paasweekend dat vol zit met palen, touw en splinters in je vingers. We staan je bij met knopen en sjorringen en we zetten ze in om iets groots te maken.

Wat wordt er van je verwacht?

Een beetje enthousiasme om iets neer te zetten dat je nog nooit eerder gebouwd hebt. Een beetje pro-actieve houding is ook niet verkeerd. We gaan echt niet verwachten dat je alles al kunt maar wel dat je bereid bent om ergens samen de schouders onder te zetten.

Wat moet ik al kunnen?

Het zou heel erg fijn zijn als je al een aantal knopen en sjorringen zou kunnen voordat je naar het kamp komt. Als je al een kruissjorring kunt is dat een mooie basis. Op deze manier hoeven we minder tijd te besteden aan het uitleggen van de knopen en de sjorringen en kunnen we meer écht pionieren.

Moet ik een goede conditie hebben?

We verwachten niet dat je kilometers aan één stuk kunt lopen want dat is niet van toepassing bij pionieren, maar het is wel handig als je een paar palen kunt sjouwen. Durf jij je schouders eronder te zetten en te laten zien dat jouw spierballen sterk genoeg zijn om sjorringen aan te trekken?

Wat heb ik geleerd aan het einde van dit kamp?

Pionieren natuurlijk! In ieder geval de kruis- driepoot- en diagonaalsjorring zul je dan echt wel kunnen. Iedereen kan iets anders, iedereen leert iets anders, meters maak je sowieso.

Wat is hier leuk aan?

Geen beperkingen! Bouw wat je wilt, hoe gekker hoe liever, zo lang je de spullen kunt vinden (en we hebben heel wat!)

Handige informatie:

Waar: HIT Heerenveen

Mee: Slaapspullen, schone en warme kleding, handdoek, stevige schoenen, knoophandschoenen, bord/mok/bestek, een goed humeur en klimspullen als je die hebt.

NIET mee: Dingen die niet vies of nat mogen worden.

De locatie in Heerenveen is dit jaar niet te gebruiken voor de HIT. Daarom zal dit kamp plaatsvinden in Ommen.

Social media:

IcoonFacebook  1024px Instagram logo 2016 svg

X-Meer informatie? Mail of bel naar de contactpersoon van deze HIT Bel bij vragen Roland Robaard: 06-37161877

X-Vol: inschrijven is niet meer mogelijk. Er mogen maximaal 5 leden uit dezelfde Scoutinggroep meedoen. Er kunnen maximaal 27 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op vrijdag 29 maart om 09:30 uur en duurt tot en met maandag 1 april 14:00 uur.