X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Ommen | Datum: 30 maart t/m 1 april | Leeftijd: 13 t/m 17 jaar | Groep: 1 - 6 pers. | Prijs: € 55

Brownsea camp

Keer terug naar het originele Scouting avontuur

Als je alles al eens hebt meegemaakt wordt het tijd voor een nieuw avontuur op het eiland waar alles begon...

"BROWNSEA ISLAND". Ruim honderd jaar geleden leidde Lord Baden Powell hier een kamp voor jongens om ideeën voor een nieuw boek uit te proberen. Onbedoeld legde hij daarmee de basis voor een zeer succesvolle beweging. Het kamp bleek een groot succes te zijn en de spellen uit zijn boek werden al snel uitgeoefend door jongens overal in Engeland. Hierdoor raakte Lord Baden Powell geïnspireerd om een grote jeugdorganisatie op te richten: Scouting!

In de ruwe natuur van het afgelegen eiland BROWNSEA verlaat jij nu de beschaving en keer je terug naar de traditie en de wortels van SCOUTING. Je bent hierbij aangewezen op je eigen vindingrijkheid, handigheid en doorzettingsvermogen. Op deze manier ga je ervaren waar Scouting in 1907 mee begonnen is.

Wat gaat er met je gebeuren?

• Je laat je tent thuis en je ziet hoe het zonder kan.
  • Je maakt je eigen eten op houtvuur, maar wel zonder pannen.
  • Laat je bestek maar thuis, deze kun je zelf wel maken.
  • Wel ja, laat ook je tandenbostel en rugzak maar thuis.
  • Je bent op jezelf en je patrouilleleden aangewezen.
  • De enige zekerheid die wij je bieden is dat je weer naar huis terug gaat.
  • Bij succesvol volbrengen van alle uitdagingen ontvang je de BROWNSEA-badge, zodat je je kunt onderscheiden van het gewone volk.
  • Nog wat kreten: woodcraft, camping, survival, sluipen, observeren, kortom: SCOUTING

Ben je sterk van karakter, een rasechte doorzetter en durf je de Brownsea-badge te dragen? Schrijf je dan snel in (we kunnen slechts 25 doorzetters plaatsen)

Voor meer informatie, de geschiedenis van Brownsea Camp en scouting technieken, kijk je op: www.brownseacamp.nl

X-Meer informatie? Mail of bel naar de contactpersoon van deze HIT Bel bij vragen Jelle & Hennie: 0623430950
X-Link naar een website over dit HIT onderdeel https://www.brownseacamp.nl

Bijna vol: Nog 1 plaats beschikbaar. Er mogen maximaal 6 leden uit dezelfde Scoutinggroep meedoen. Er kunnen maximaal 24 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op zaterdag 30 maart om 09:30 uur en duurt tot en met maandag 1 april 16:00 uur.