X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Ommen | Datum: 30 maart t/m 1 april | Leeftijd: 11 t/m 16, 20 t/m 88 (ouder) jaar | Groep: 2 pers. | Prijs: € 65

Bushcraft ouder-kind HIT

Bushcraft. Ontsnap aan thuis en keer terug naar de natuur.

"Bushcraft" zijn overlevingstechnieken in de wildernis. Maar Bushcraft is wat anders dan survival. Survivelaars willen zo snel mogelijk terug naar huis... Bushcrafter wil juist niet naar huis, maar langer en meer in de natuur verblijven, zo aangenaam mogelijk en gebruikmakend van de tools die de natuur ons biedt.

Durven jullie het samen aan, jij en een ouder/verzorger? Vuur maken zonder lucifers, werken met messen en bijlen, spoorzoeken, eten zoeken in de natuur, dat klaarmaken op houtvuur? Daarna overnachten in een zelfgemaakte shelter in het bos of direct onder de sterrenhemel, warm in je slaapzak, luisterend naar de geluiden van de nacht.

Ben je toe aan iets anders, weg van de drukte, school of werk? Ga dan samen met ons terug naar de basis. Ervaar hoe mooi het is om gebruik te maken van alles wat de natuur ons biedt. Onder leiding van ervaren bushrafters leer je de technieken, hulpmiddelen en de tips en tricks hoe ook jij van bushcraft in de natuur kunt genieten. Tijdens dit HIT-weekend zal je dus nieuwe vaardigheden ontdekken. Niks moet, alles mag.

Slapen in de natuur, eten uit de natuur, vuur maken, jagen, spoorzoeken etc. Wat betekent WOEV? Gezellig met je moeder, vader of een andere verzorger genieten bij het kampvuur. Dat en veel meer. Wij leren je in de wildernis te verblijven, niet hoe je zo snel mogelijk thuis weer thuis komt (Je bent toch niet zo'n survivelaar?)

Houd je van natuur, vuur maken en daarop je eten bereiden? Ben jij niet bang om zelf vis of kip schoon te maken en klaar te maken boven houtvuur? En vind jij het juist cool (niet koud!) om comfortabel onder een zeiltje te slapen?

Dan ben jij, samen met je vader, moeder of verzorger diegene die wij zoeken.

In dit kamp verwerf je Bushcraft vaardigheden en kennis van de natuur. Tijdens het weekend leer je te zien en genieten van wat de natuur ons biedt. De volgende Bushcraft-vaardigheden aan bod:

• vuur maken;
  • spoorzoeken;
  • vallen zetten, vissen of visnetten maken;
  • bouwen van schuilplaatsen;
  • navigatie met natuurlijke middelen;
  • het gebruik van hulpmiddelen zoals messen en bijlen;
  • foerageren (eten zoeken uit de natuur);
  • water filteren;
  • hout bewerken;
  • opberg mogelijkheden maken van natuurlijke materialen;
  • touw maken.

We verblijven in het bos bij Ada’s Hoeve waar we zoveel mogelijk in de natuurlijke omgeving leven.

Vergeet je zakmes niet!

X-Vol: inschrijven is niet meer mogelijk. Er kunnen maximaal 22 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Er zijn speciale eisen aan de koppelgrootte, het aantal mensen moet een veelvoud zijn van 2. Dit HIT-onderdeel start op zaterdag 30 maart om 11:00 uur en duurt tot en met maandag 1 april 15:15 uur.

BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR INSCHRIJVEN BIJ OUDER-KIND-ACTIVITEITEN:

De ouder-kind-activiteiten zijn bedoeld voor koppels die bestaan uit één kind en één ouder (of andere volwassene). Het kind is lid van Scouting Nederland, voor de volwassene is dit lidmaatschap niet verplicht. Op het inschrijfformulier schrijven het kind en de volwassene zich samen in; het kind wordt ingeschreven als deelnemer en de volwassene als begeleider. De inschrijving via dit formulier is voor twee personen, en er wordt in de procedure ook voor twee personen betaald.

Bij de volgende kampen is het mogelijk om in te schrijven met een ouder die wél lid is van Scouting en een kind dat géén lid is, die koppels schrijven zich in met het 'Ouder' formulier:

• HIT Harderwijk Ouder-kind weekend
  • HIT Harderwijk Ouder-Kind-Hike Harderwijk
  • HIT Mook Outdoor Ouder Kind Kamp
  • HIT Ommen Ouder-kind HIT
  • HIT Zeeland Ouder-Welp-Hike

Als je daar gebruik van wil maken, neem dan contact op met de Helpdesk.