X- X-

X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Ommen | Datum: 30 maart t/m 1 april | Leeftijd: 12 t/m 16 jaar | Groep: 1 pers. | Prijs: € 60

Fire, Food, Music & More HIT

Lekker en gezellig!

Word jij Kampvuurkok? Houd jij van houtvuur stoken, het bereiden van recepten en lekkere hapjes, en van het koken van maaltijden buiten in de natuur? En vind je het hiernaast leuk om muziek te maken bij het kampvuur onder begeleiding van ervaren muzikanten? Dan kom jij vast naar Fire, Food, Music & More HIT!

Wil jij:

• Koken met Passie & Pit
  • Exotisch & Hollandsche pot
  • 50 cent & 10 euro
  • Basis & Verfijning
  • Slow Food & Fast Food
  • Een muzikale noot

Dan heb je bij ons de juiste HIT te pakken!

In de bossen van Ommen aan de rand van de rivier de Vecht ben je drie dagen bezig met eten en drinken en leren we je alles over koken op vuur, met een muzikaal tintje.

Drie dagen lang beoefen je de kookkunst met outdoor-cooking. Het vuurtje brandt voortdurend! Het ontbijt, de lunch en het diner bereiden we steeds op het vuur.

Ook gaan we op zoek naar eetbare planten in de natuur en in de winkel ;-) en leren welk materiaal je nodig hebt om de lekkerste simpele en moeilijkere hapjes te bereiden.

In deze drie dagen maak je kennis me de houtoven waarin je een heerlijke pizza bereidt, leer je brood bakken en ook de toetjes ontbreken niet. We gebruiken de Dutch Oven, zodat je weet hoe je verschillende recepten in deze gietijzeren pan maakt.

De lekkerste gerechten kook, stoof, bak, braad en grill jij zelf.

Bovendien....is het niet alleen erg lekker wat er gemaakt wordt, maar zorgen we er ook voor dat de gerechten er bijzonder uitzien.

Onder begeleiding van ervaren muzikanten kun je met je eigen meegebrachte instrument 's avonds lekker muziek maken en zingen aan het kampvuur.

De Kookstaf bestaat uit:

Anja – Creatief en bevlogen

Ard – Techniek en materiaal

Elena - All-round van plantje tot bord

Wouter - Muzikale smaakmaker

JorisJan - Notenkraker

Ivor - Heet en pittig

Bijna vol: Nog 1 plaats beschikbaar. Er mogen maximaal 2 leden uit dezelfde Scoutinggroep meedoen. Er kunnen maximaal 20 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op zaterdag 30 maart om 13:00 uur en duurt tot en met maandag 1 april 14:00 uur.