X- X- X-

X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Alphen | Datum: 19 april t/m 20 april | Leeftijd: 5 t/m 7 jaar | Groep: 1 pers. | Prijs: € 31

Bever-HIT 1 (vr-za)

Het mysterie van de prairie

Hebben jullie er ook al zin in?

Ook dit jaar is er weer een superleuke HIT voor jullie als Bevers in Alphen! Daar wil je toch bij zijn? Wij hebben er super veel zin in, jullie ook? We draaien speciaal voor de Bevers de HIT 2 keer. De eerst van vrijdag 19 april tot zaterdag 20 april en de tweede van zondag 21 april tot maandag 22 april. Samen met andere Bevers uit Nederland een mooie uitdaging van 1 overnachting voor de Bevers. Dus als ouder kunt u kiezen welk deel van het Paasweekend u het beste uit komt.

Wat gaan we doen!

Als je aan een Bever-HIT denkt, waar denk je dan precies aan? Zou het kunnen zijn dat we hele leuke spelletjes gaan doen? Of dat we een heel leuk, klein tochtje gaan lopen? Of dat we een kampvuur gaan maken met marshmallows en leuke liedjes gaan zingen? We gaan natuurlijk niet teveel verklappen, maar we kunnen je beloven dat dit een kamp wordt om nooit te vergeten!

Thema en foto’s

We hebben in het programma echte Scouting uitdagingen bedacht en in een leuk thema verwerkt! We maken kennis met Witte Veder die hele mooie verhalen weet te vertellen. Foto’s willen we uiteraard maken om een leuke update te geven van onze activiteiten. We doen dit in een WhatsApp groep voor ouders van de deelnemende kinderen van de betreffende Bever-HIT. Als u liever heeft dat uw kind niet op de foto komt, kunt u dit uiteraard doorgeven bij de leiding!

Blokhut

En natuurlijk slapen we lekker warm bij de kachel in een heuse blokhut! Het is de blokhut van Scouting Alphen, vlakbij het algemene HIT terrein. Wij hopen jullie allemaal te zien in Alphen bij een nieuw Bever-HIT avontuur!

Groetjes, de Bever-HIT organisatie

Het Mysterie van de Prairie

Lang geleden leefden er meerdere indianenstammen op de prairies van Noord-Amerika. Ze leefden daar in vredige harmonie. Iedere stam had z'n eigen gebied met een tipi dorp. Een tipi is een indianen tent. Ze noemen het ook wel eens een wigwam. Natuurlijk ging het ook wel eens mis en kregen de stammen ruzie met elkaar. De pijlen vlogen dan door de lucht en ze schilderden hun gezichten dan in oorlogskleuren.

Meestal gingen deze ruzies over het vangen van bizons die van het ene, naar het andere gebied renden. Als ze een aantal bizons konden vangen, konden ze daar met de hele stam van eten en van de huiden maakte de squaw (de vrouw van de indiaan) dan kleden om op te slapen of om kleren van te maken.

De kinderen van het dorp speelden er fijn en leerde van het stamhoofd of één van de andere dappere krijgers alles wat ze moesten weten om net zo'n goede indiaan te worden. Hoe ze moesten speuren en spoorzoeken, rooksignalen versturen, jagen, sluipen, dansen en natuurlijk hoe je eigen gezicht eruit moet zien in oorlogskleuren. Alleen als het nodig is natuurlijk. De indianen kleuren ook hun gezichten als er iets te vieren valt, bijvoorbeeld een overwinning, of als één van de jonge indianen bij de dappere krijgers van de stam mocht aansluiten. Dan vierden ze dansend en zingend feest tot diep in de nacht rond het kampvuur.

Eén van de meest bekende stamhoofden die nog steeds leeft, is Witte Veder. Hij leeft samen met zijn vrouw Zilverslang en zijn stam “de huilende wolven” op de prairie. Tot op een dag de medicijnman in paniek naar hem toe kwam. Hij had slechte tekens gezien in de sterren en ook zijn theebladeren vertelde niet veel goeds. Wat precies, kon hij niet vertellen aan Witte Veder. Witte Veder verzocht de medicijnman iets te doen wat hij niet graag deed, namelijk naar de hoogste berg gaan op hun grensgebied en daar de voorspelling van de stenen te vragen aan de goden van de wind. Dit had hij beter niet kunnen doen, want wat er toen gebeurde had niemand kunnen denken en is tot op de dag van vandaag nog steeds het Mysterie van de Prairie...

X-Meer informatie? Mail of bel naar de contactpersoon van deze HIT Bel bij vragen Petra Godschalk: 06-18366106

Nog voldoende plaatsen beschikbaar. Er kunnen maximaal 20 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op vrijdag 19 april om 17:00 uur en duurt tot en met zaterdag 20 april 19:00 uur. Dit kamp start niet op de hoofdlocatie. Dit kamp vindt niet plaats op de hoofdlocatie, maar scoutinggebouw in Alphen.