Het IKEA klantenservice spel begon met een stevige wandeling naar de IKEA vestiging in Mook. Daar aangekomen kreeg elke patrouille een boodschappenlijstje met IKEA artikelen. Er lagen catalogi om op te zoeken bij welke afdeling van de IKEA zij de artikelen konden vinden. Het was een erg bijzondere IKEA want deze was erg ruim opgezet (over het hele kampterrein). Bij elke afdeling konden kronen verdient worden met het oplossen van vragen of het doen van een opdracht/spel. Als je genoeg kronen had verdient kon je hiermee een echt IKEA artikel “kopen" (of een deel ervan). De spellen waren voor sommige patrouilles erg lastig te vinden want hoe werkt ook alweer een kaart? Er was hamer slingeren, er moest een parcours worden gelopen (met hindernissen) op langlauf latten en er was een kabelbaan. 

Als onderdeel van het grote IKEA spel, gingen de deelnemers achter op het terrein van een mooie, door de werkstam verzorgde kabelbaan! In het begin wilde het niet echt vlotten met de groepjes die langs kwamen, maar uiteindelijk zijn ze op een na toch alle acht geweest. Na de instructies van de werkstam werden een voor een de tuigjes aan getrokken, en werden ze vast gemaakt aan de kabel. Na nog wat instructie en de opdracht om vooral naar de camera te lachen, roetsjte de een na de ander van de kabelbaan! Dolle pret natuurlijk! 

Uiteindelijk is het gelukt om de artikelen te “kopen” met de verdiende kronen en konden er 2 tafeltjes en een stoeltje in elkaar worden gezet.