Het nieuws team had vernomen dat er wat leuks stond te gebeuren bij de Waterzwerfhike. Ergens vrij laat op de avond zijn we naar het slaappunt gegaan. Daar aangekomen hoorden we de muziek al gaan. Toch was de nieuwsgierigheid naar de slaapgelegenheid van de deelnemers groter. Dus we zijn eerst even bij de vletten gaan kijken waar ze tenten op hadden geplaatst. Daaronder moesten de deelnemers gaan slapen. We hebben in een boot mogen kijken en dat zag er behoorlijk knus uit.

Daarna zijn we het wachtschip op gegaan. Daar kwam de muziek dus vandaan. Het was gezellig en lekker warm binnen. Je had het gevoel dat je in een echte Scoutingdisco stond. Erg leuk en gezellig. We zijn even blijven hangen. Als echte landscouts snakten we naar kampvuur en dat was daar natuurlijk niet. Dus zijn we terug gegaan naar het kampterrein in Mook.