Vrijdagochtend was het dan eindelijk zover. De HIT ging weer beginnen. Ook de Eifelgangers verzamelden zich. Langzaamaan druppelden de deelnemers binnen, de een wakkerder dan de ander. Anne, Annika en Luuk waren er als eerste, team Kippenkracht. Anne en Annika, van scouting Maurits Viool in Vlaardingen, hadden Luuk, van scouting James Lovel uit Bathmen, op de LSW leren kennen. Hij wilde wel graag met deze chickies naar de HIT. Ze kwamen met twee teams uit Vlaardingen, even later kwamen namelijk ook Joelle, Dagmar en Britt aan, team Biggenpower. Wij vroegen ze om op een foto uit te beelden wat hun teamnaam was, het is aan jullie om te bedenken welk team de echte spierballen heeft.

Er waren veel enthousiaste ouders, zo ook de ouders van Ewan en de ouders van Friso. Ewan en Friso waren door het noodlot samengebracht, degene met wie Ewan eigenlijk zou gaan was afgelopen week plotseling uitgenodigd voor een selectietrainingskamp. Samen gingen ze op zoek naar een ‘vervanger’ en zo kwamen ze bij Friso. Op de vraag ‘hoe heb je alles kunnen regelen in zo’n korte tijd?’ gaf hij als antwoord ‘gewoon’, maar van de ouders hoorden we dat de moeders flink hadden zitten appen en bellen met de Helpdesk om alles voor elkaar te krijgen. Wat ze verwachten? Raften, rotsklimmen, en iets met een overall en een bril, ze dachten zelf aan paintballen. We gaan het zien...

Laura had met name zin in het slapen, al kan ze helaas niet zo goed in een bus slapen... Zij, Sophie en Emmeken hadden er erg veel zin in, ze hadden niet veel verwachtingen en zouden het allemaal wel zien. Zolang ze maar niet gingen lopen, want daar heeft Sophie geen zin in. Nou, Sophie, we kunnen je vertellen, lopen zullen jullie (maar niet heel veel hoor)! Emmeken is al twee of drie keer eerder naar deze HIT geweest en blijft terug komen omdat het leuk, actief en gezellig is!

De busjes zijn iets te laat vertrokken, en dat kwam deels doordat er een groepje meiden op een verkeerde locatie stond. Dus toen Rosalie, Meike, Madelief, Sonja, Fleur en Lies van scouting President Steijn uit Deventer er na een treinrit, busreis en wandeltocht waren, konden ze gaan vertrekken. Of we nog wel even de groetjes wilden doen aan Anna, Vera en Lieke die naar Sweden Express gaan vanavond.