Hoe inschrijven?
Lees, vóórdat je je inschrijft, eerst de informatie op deze pagina goed door!
De inschrijving verloopt in 2 delen, alle informatie hierover kan je hier terugvinden : inschrijven 2023.
Als je je wilt inschrijven, kan dat alleen online. Dit heeft een groot voordeel: je kunt gelijk zien of er voor de HIT van jouw keuze nog plaatsen vrij zijn. Om het inschrijven vlot te laten verlopen, zorg je dat je vooraf altijd het volgende bij de hand hebt:
- een geldig emailadres van jezelf
- een gebruikersnaam en wachtwoord voor de website van Scouting Nederland (meer info: zie stap 4 hieronder)
- het polisnummer van je ziektekostenverzekering
- de naam en contactpersoon van jouw groepje (als je alleen inschrijft ben je dat zelf)
Denk verder aan het volgende:
- Lees de deelnemersvoorwaarden goed door, om niet voor verrassingen te komen te staan
- Als je bent ingeschreven is dat definitief! Na je inschrijving heb je 10 dagen bedenktijd. Binnen deze tijd kun je kosteloos annuleren. Je krijgt het deelnamegeld dan volledig teruggestort. Dit is ook de termijn waarbinnen jouw groepje compleet moet zijn. Na 10 dagen kun je nog wel annuleren, maar krijg je het deelnamegeld, verminderd met € 10 administratiekosten, terug. Na de sluiting van de inschrijving kun je niet meer annuleren en krijg je geen geld meer terug.
- Je krijgt altijd een bevestigingsmail. Neem contact op met de Helpdesk als je deze niet gehad hebt.
Heb je problemen met het inschrijven kijk dan eerst even bij de meeste gestelde vragen of stuur een mailtje naar de HIT Helpdesk.
Let op! Doe de HIT inschrijving bij voorkeur op een laptop of desktop computer. De inschrijving kan op een tablet fout gaan!
Stap 1 |
Emailadres Nadat je deze stappen hebt doorlopen en je je hebt ingeschreven, krijg je op dit adres automatisch een definitieve bevestiging van inschrijving. Gebruik bij voorkeur geen Hotmail of Yahoo mailadres! In het verleden hebben we daar vaak problemen mee gehad, waardoor mogelijk je inschrijving mis gaat. |
|
Stap 2 |
Zoek een activiteit uit. Inschrijven kan alleen, of met een groep. Als je met vrienden wilt gaan, overleg dan eerst samen naar welke HIT je wilt gaan. Bedenk samen ook alvast een naam voor jullie groepje (bijvoorbeeld "IJsberen" of "Tophitters"). Let erop dat iedereen van jullie groepje ook de juiste leeftijd heeft voor de HIT waar jullie heen willen! |
|
Stap 3 |
Deelnemersvoorwaarden Let op, deze voorwaarden zijn HEEL belangrijk! Lees ze goed door, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan. In de voorwaarden staat onder andere: |
|
Stap 4 |
|
|
Stap 5 |
Log in op sol.scouting.nl Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord (ofwel een inlog-account)? Vul dit dan in in de velden en druk op 'Log in'. Je komt dan vanzelf in het inschrijfformulier terecht. Heb je geen account? Dan moet je er eerst een aanmaken. Klik dan op "inlogaccount aanmaken", en volg de aanwijzingen op. Keer terug naar stap 4 van dit stappenplan en ga verder met inschrijven. Heb je problemen met het aanmaken van een account? Dan zijn jouw gegevens waarschijnlijk niet goed geregistreerd bij Scouting Nederland. Vraag de secretaris van jouw groep dan om na te kijken of je geboortedatum, lidmaatschapnummer en adres goed zijn doorgegeven. Je wordt nu doorgestuurd naar het inschrijfformulier van die activiteit en kunt verder naar stap 6. |
|
Stap 6 |
Naar het inschrijfformulier Het systeem controleert meteen of je je mag inschrijven. Als je bijvoorbeeld te oud bent of de activiteit zit al vol, dan krijg je een 'foutmelding' te zien zoals "deelnemer is te oud". Zie je geen foutmelding, dan kun je je gewoon inschrijven. Ga dan door met stap 7. Zie je wél een foutmelding zoals hierboven, dan kun je twee dingen doen:
|
|
Stap 7 |
Groepje aanmaken of kiezen Waarom? Als je met één of meer van je scoutingvrienden naar de HIT gaat, kun je je als team inschrijven, zodat de leiding van de HIT-activiteit weet dat jullie bij elkaar horen. Zo'n team wordt een subgroep genoemd. Voor sommige HIT-activiteiten is het zelfs verplicht dat je je als team opgeeft. Ga je in je eentje naar de HIT, dan maak je een groep voor 1 persoon aan. Het kiezen van een subgroep gaat als volgt:
|
|
Stap 8 |
Inschrijfformulier invullen In het formulier wordt alles nog een keer duidelijk uitgelegd wat je in moet vullen. Begrijp je een vraag niet goed? Klik dan op het vraagteken vooraan de vraag. Je krijgt dan extra uitleg in beeld. Vragen waar een sterretje* bij staat, zijn verplicht om in te vullen. |
|
Stap
|
Inschrijfformulier versturen
Let op ! Als je bent ingeschreven is dat definitief! Als je toch niet mee wilt doen heb je 10 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Daarna moet je de volledige kosten betalen. |
|
Stap
|
Inschrijving bekijken en eventueel achteraf nog aanpassen Nadat je bent ingeschreven kom je in een scherm waarop staat waarvoor jij je hebt aangemeld. Met de knop "ga naar deze inschrijving" kun je doorklikken naar jouw inschrijving en eventueel nog gegevens op je formulier aanpassen. Kloppen jouw gegevens niet, bijvoorbeeld je adres of emailadres? Deze kun je wijzigen op Scouts Online. Dit kan als volgt:
Je kunt in het 'Mijn Scouting menu' trouwens ook je inschrijving voor de HIT weer terugvinden. Dit doe je door onder 'Spel' op "mijn inschrijvingen" te klikken en jouw formulier te selecteren. Je kunt het formulier ook nog aanpassen door onderaan het formulier op "inschrijving aanpassen" te klikken en na bewerken het formulier weer op te slaan. In je eigen inschrijving zie je verschillende tabbladen waar je de eigen inschrijving terug kunt zien. Je kunt bij "subgroep(en)" zien of jouw andere groepsgenoten zich al hebben ingeschreven en jullie groepje al compleet is. |