Vrijwilligers

Dit HIT bestaat dankzij de inzet van vele vrijwilligers. Zij weten alles van de specifieke HIT-activiteit die zij organiseren.
Voor hen is het meewerken aan de HIT een leuke vrijetijdsbesteding. Elk jaar gaan zij met veel enthousiasme aan de slag om een uitdagend, origineel en vooral leuke HIT-activiteit neer te zetten voor alle deelnemers. In de volgende teams kan je onze vrijwilligers vinden!

Stafteams - verdeeld over 7 locaties in Nederland

De vrijwilligers in onze stafteams vormen samen de leiding van een HIT-activiteit. Elke activiteit van de HIT heeft een eigen stafteam. Dit team is verantwoordelijk voor het bedenken van het programma, het uitzetten van routes, het maken van opdrachten, enzovoort. De meeste stafteams organiseren meerdere jaren achter elkaar dezelfde HIT-activiteit. Zo blijft de kwaliteit van die activiteit gewaarborgd. Maar er komen jaarlijks ook nieuwe HIT-activiteiten bij! Er is voor iedere leeftijd een mooi aanbod van HIT-activiteiten.

C-teams en ondersteunende diensten

Alle stafteams worden ondersteund door een coördinatieteam, kortweg “C-team”. Elke HIT-plaats heeft zo’n C-team. De mensen in dit team regelen de financiën, zorgen voor informatie aan deelnemers en stafteams en onderhouden het contact met het HIT-projectteam van Scouting Nederland.

De ondersteunende diensten zorgen tijdens de HIT voor fourage, materiaal, EHBO, een kampkrant, enzovoort.

HIT-projectteam

Het HIT-projectteam verzorgt de landelijke coördinatie van de HIT. Het team stemt de activiteiten van de verschillende HIT-plaatsen op elkaar af en zorgt voor promotiemateriaal van de HIT. Ook coördineert het team de inschrijvingen, de HIT-helpdesk, de HIT-website en de financiële zaken. Ze krijgen daarbij ondersteuning van het Landelijk Service Centrum van Scouting Nederland en het Projectbureau.

Ook vrijwilliger worden?

Ben je 18 jaar of ouder en heb je zin om jouw organisatorische en leidinggevende kwaliteiten verder te ontwikkelen? Of wil je gewoon eens een weekend de handen uit de mouwen steken?
Kijk dan bij de vacatures om te zien welke taken er op dit moment beschikbaar zijn.