X- X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Alphen | Datum: 29 maart t/m 1 april | Leeftijd: 18 t/m 88 jaar | Groep: 1 - 4 pers. | Prijs: € 155

Bourgondisch Buitenkoken

Gegarandeerd leuk, gegarandeerd lekker, gegarandeerd vers!

Ben jij helemaal gek van koken? Gaat niets je te ver als het om eten gaat? Meld je dan aan voor "Bourgondisch Buitenkoken"! Laat je verbazen en zie wat er kokend op en rond een vuurtje allemaal mogelijk is.

Het eten tijdens Bourgondisch Buitenkoken (voorheen Kamp Culinair) is van restaurantkwaliteit. Pure verwennerij en, zeker voor scouting begrippen, ongekende luxe! We bereiden vrijwel alles vers en doen alles zelf. Wat dat betreft is het dus flink werken. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat zijn we met eten of het bereiden van eten bezig. Op een rustige en ontspannen manier leer je alle geheimen van de Dutch Oven kennen en leer je hoe je na een hike een fantastische maaltijd uit je rugzak tovert. Ook brood & banket komt ruimschoots aan bod. Je leert hoe je met diverse methodes fantastisch vers brood bakt. Koekjes, cake of brownies, niets is te gek! Naast de praktijk besteden we ook aandacht aan de theoretische achtergronden: hoe haal ik een maximale maaltijd uit een minimaal kamp budget of hoe organiseer ik een succesvolle kookactiviteit met mijn speltak?

De staf bestaat uit:

• Arriën: ware tovenaar als het gaat om buiten koken. Arriën heeft meer kookgerei dan de gemiddelde scoutinggroep en is de man achter kampvuurkok.nl.
  • Robbert: scoutsleider, boskabouter, kookgek met een grote interesse voor de natuur en het buiten koken op open vuur.
  • Anna: jong, enthousiast, super creatief, deed haar eerste workshop bij kampvuurkok toen ze 16 jaar was. Inmiddels vele workshops verder en flink ervaren!
  • Sander: onverschrokken, grenzeloze energie en inzet, weet alles van gietijzer, scout in al zijn genen.
  • Maarten: professioneel kok, scout in hart en nieren, had ergens in de vorige eeuw al zijn eerste Dutch Oven.
  • Ester: weet alles over eetbare natuur, kookt de sterren van de hemel, maakt haar eigen zalfjes, kan niet wachten tot ze haar dochters naar scouting mag brengen.

Onder leiding van deze deskundige leiding gaan we 4 dagen lang helemaal los op culinair gebied. Van live bereid vers ijs, tot zalm op een stok en van brood tot brownie.

Begin jij nu ook al te watertanden? Geef je dan snel op voor "Bourgondisch Buitenkoken"!

X-Meer informatie? Mail of bel naar de contactpersoon van deze HIT Bel bij vragen Arriën Stegehuis: 06-10330087
X-Link naar een website over dit HIT onderdeel http://www.kampvuurkok.nl

Bijna vol: Nog 1 plaats beschikbaar. Er mogen maximaal 4 leden uit dezelfde Scoutinggroep meedoen. Er kunnen maximaal 35 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op vrijdag 29 maart om 18:00 uur en duurt tot en met maandag 1 april 14:00 uur.