X- X-

X- X- X- X- X- X- X- X- X-

Plaats: Alphen | Datum: 29 maart t/m 1 april | Leeftijd: 18 t/m 88 jaar | Groep: 2 - 4 pers. | Prijs: € 66

GPS-hike (Grote Paas Speurtocht)

GPS-tocht (Grote PaasSpeurtocht)

Groot en gezellig

Samen met je koppelgenoot/groep loop je door bossen en moerassen, over de hei, tussen weilanden door en langs boerderijen rond Alphen. Onderweg, op posten en op het subkamp kan je verhalen uitwisselen met andere deelnemers. We koken gezamenlijk op houtvuur, wel zo gezellig! Denk nou niet dat koken op houtvuur betekent dat je zwartgeblakerde macaroniprut krijgt. Nee, we pakken groots uit, dus het betekent een bijzondere maaltijd boven het vuur bereiden, of eten in ons openluchtwokrestaurant. Van dat houtvuur maken we na het eten een kampvuur en daar hoort natuurlijk een hapje en een drankje bij. Voor de grote gezelligheid natuurlijk!

Pasen en primitief

Pasen is duidelijk: we eten wel eens paaseitjes. Primitief: tja, wat is primitief? Je loopt met bepakking of een dagrugzak, slaapt in je tent/hangmat/open lucht, water komt uit een jerrycan, afwassen doe je met de hand. Ons idee van primitief: gebakken eitje bij het ontbijt, koffie met een koekje op de posten, een rijk gevulde soep bij de lunch, poffertjes of tosti’s op posten en bij het kampvuur bittergarnituur. Want primitief is leuk, maar je moet het niet overdrijven, zeker niet met Pasen.

Absoluut niet primitief: je loopt met een GPS en voor de route heb je internet nodig!

Speurtocht

Je loopt met je GPS van het ene naar het andere coördinaat. Natuurlijk krijg je niet heel saai een coördinaat, maar moet je daar puzzels voor oplossen. Die krijg je als je een QR-code scant met je telefoon, als je een puzzel op internet of in het veld oplost, als je op een coördinaat staat en goed om je heen kijkt, als je op een post een opdracht goed volbrengt, als je … Ja, meer vertellen we niet: doe mee en merk zelf welke mogelijkheden we bedacht hebben om coördinaten te krijgen. Je hebt in ieder geval wel een telefoon met databundel nodig; met alleen een GPS red je het niet meer bij deze (inter)actieve tocht. Groot voordeel: je bepaalt zelf of je een korte of een lange route loopt. De keuze is aan jou: puzzel je alleen de noodzakelijke coördinaten bij elkaar voor de korte route, of ook de coördinaten die verder weg liggen en loop je een langere route?

Let op: voor dit onderdeel dien je je eigen GPS en een telefoon met databundel mee te nemen.

X-Meer informatie? Mail of bel naar de contactpersoon van deze HIT Bel bij vragen Coen Ten Brink: 06-54676654

X-Vol: alleen nog inschrijven op 1 gereserveerde plaats. Er mogen maximaal 15 leden uit dezelfde Scoutinggroep meedoen. Er kunnen maximaal 39 deelnemers meedoen aan deze activiteit. Dit HIT-onderdeel start op vrijdag 29 maart om 18:00 uur en duurt tot en met maandag 1 april 14:00 uur.