Powerkids

Phileas Fogg is zijn naam, een man met een hoge hoed, een stok in zijn hand en een hoop deftige praat. Hij loopt over het grote veld heen en weer… Ook de powerkids zien er allemaal op en top uit, een stropdas hier, een jurkje daar, wat zou hier toch aan de hand zijn? De kinderen spelen een postenspel met alle deftige dames en heren om zo elkaar goed te leren kennen. Geblinddoekt een parcours lopen, een kruiwagenrace, namen leren kennen en nog veel meer. Zij zijn uitgenodigd door de deftige Heeren- en Daameschclub met rijke mensen die van reizen houden maar moeten eerst bewijzen of ze “goed genoeg” worden bevonden om ook bij die club te komen.

En ja hoor, de kinds horen er nu allemaal bij en het reizen kan beginnen. Langs Italië en de Toren van Pisa zo in een keer door naar Egypte met zijn mooie piramides. En wat waren er toch een hoop mummies in Egypte! De kinderen hebben elkaar en de staf helemaal ingepakt als mummie met toiletpapier. Geen idee hoe de kinds de rest van het weekend nog naar het toilet kunnen, maar de mummies zagen er schitterend uit.