In de regenachtige Eifel kwamen we aan bij de lunchpost. Dit was tevens het wisselpunt van de dag, terwijl de ene groep ging hiken, mocht de andere groep gaan klimmen. Wij zijn als Nieuwsteam meegegaan met het klimmen. In een spookachtig bos (door de mist en de regen) stond bovenop de berg een grote rots. Deze rots mochten de groepjes beklimmen. Terwijl Maarten en Guus de leden zekerden, mochten zij klimmen en abseilen. Bij de een ging het sneller dan bij de ander, en met name het abseilen werd eng gevonden.

Bekijk En da's allemaal in de Eifel gebeurd foto's op Facebook.

Naarmate de dag vorderde klaarde het enigszins op en brak het zonnetje uiteindelijk door. Hier waren alle klimmers ook erg blij mee. Vooral bij het eerste groepje zat het niet echt mee: Vera was doorweekt & fysiek kapot (ze had een klein sneetje), Katja had hele koude handen en ondanks haar 6 lagen was ze doorweekt, Bram is van de berg gevallen (geen schade hoor ouders!) en Eric was helemaal kapot. Met Luuk en Kick ging het stukken beter, zij waren helemaal top en fit. Het leukste tot nu toe van het kamp was het lopen en de posten ondertussen: van gedichten schrijven tot erwten schieten in een paraplu vanaf een toren, waar je vervolgens vanaf moest tokkelen.

Bij het meidengroepje was het heel gezellig, ondanks dat zij ook de nodige tegenslagen hadden. Zo lekte de tent van Nikki en Ella, Hilde en Sanderijn hadden het vooral erg koud. Lisa en Saskia hebben al diverse mooie momenten mogen beleven op dit kamp, zo hadden zij als enige een kant en klare maaltijd mee, dus hoefden ze niet te koken, maar het toppunt van het kamp tot nu toe was wel de eerste keer naar de wc gaan (toen was ie namelijk nog schoon...). Waarom zij voor deze HIT gekozen hebben? Deze voldeed aan al hun eisen: niet te ver lopen, niet slapen in een frietbuil maar in een eigen tent, iets wat 4 dagen duurde (want dan ben je langer van huis) en het moest leuk zijn!

Bekijk En da's allemaal in de Eifel gebeurd foto's op Facebook.