Vanavond zijn ook de kampleden van HITernational aangekomen. Een weekend lang gaan zij zich wanen in het land Ghana! Zo ook Merel en Sophie, twee waterscouts uit Alphen aan de Rijn. Waarom gaan ze naar de HIT? Dat is simpel voor Sophie: lekker een weekend zonder ouders. Ze zien dit weekend als een goede voorbereiding op de RSW, het landelijke thema van dit jaar is namelijk Ghana! Nog een leuk weetje: zondag is Merel jarig en gaan ze (voor elkaar) paaseieren verstoppen in hun tent, omdat het Pasen is.

Niet te missen is de tent van Milan en Jelmer, twee jongens uit de Bilt (Zeist). Zij hebben beiden al jarenlange ervaring met de HIT, en Jelmer is in een groot voordeel voor deze HIT, hij is namelijk zelf al 4 keer in Ghana geweest! En zijn souvenir uit Ghana, zullen we morgenvroeg horen als wekker.

Klik hier voor meer afbeeldingen.

Na de opening was het tijd om de namen te leren van iedereen. Dit deden ze aan de hand van het spel: ik ben ..., ik ga op reis naar Ghana en ik neem mee een ... (en dan moesten ze een voorwerp kiezen die met dezelfde letter begint als hun naam, zo nam Lotte een lucifer mee). Met elkaar werd er een behoorlijk goede paklijst samen gesteld, met onder andere een nagelschaartje, deo en een appeltaart.

Toen alle namen bekend waren moesten de patrouilles zich gaan beraden over een patrouillenaam, tot nu toe heetten ze namelijk patrouille A, B, C en D. Hiervoor hadden ze ook een groot bord gekregen om te versieren. Daarnaast moesten ze een presentatie van een verhaaltje over de spin Anansi voorbereiden. De Dreuzels hebben uiteindelijk het verhaal voorgelezen en uitgebeeld, de Beheerders maakten er een heus toneelstuk van, het Ghana-journaal werd verzorgd door Appelsientje en De akbaba (dat is welkom in het Ghanees) verzorgden ook een toneelstuk. Na deze presentaties mocht iedereen nog lekker genieten van het warme kampvuur, voordat ze de tent in moesten.

P.s. Volgend jaar komt deze HIT weer terug, maar het is aan jou waar de reis dan naar toe gaat! Kom naar de sluiting en plak je sticker op de wereldkaart, en wellicht gaat de Express volgend jaar naar jouw favoriete land!

Klik hier voor meer afbeeldingen.