12419253 1321753087851920 1439389003222170857 oVandaag vrijdag 25 Maart is traditie getrouw de bus naar de Eifel het eerste onderdeel waar het HIT Mook nieuwsteam gaat kijken.
Rond 0930 uur wordt iedereen verwacht op de  Kwakkenberg in Nijmegen.
Daar aangekomen treffen we al een menigte deelnemers voor deze twee kampen in de Eifel aan die, helaas, in een regenbui zich melden bij de staf die er maar het beste van maakt onder geïmproviseerde inschrijf tafels met een zeil er over heen, tja zijn tenslotte scouts!
Veel bekenden komen elkaar vaak na een jaar weer tegen, zo van he ben jij er ook (weer)!?
Degene die nog niet mee geweest zijn naar een van de Eifel kampen kijken nog wat onwennig om zich heen, maar worden al gauw opgenomen in de groep!

De berg bagage (ja ook maar onder een zeiltje) groeit gestaag, er zit zelfs een heuse patrouille tent tussen (!?).
Ook bekenden van het Nieuwsteam komen we tegen, zowel bij de deelnemers als bij het team, en ook bij de algehele leiding zitten er uit de zelfde groep.
Als alle bagage in de bus en de aanhanger zit, mag er een plekje gezocht worden in de dubbeldekker, waarin het al gauw dampig warm wordt (helaas waarschijnlijk wel te zien op de foto's omdat de lenzen beslaan).
Boven voorin de bus zit een viertal giebelende meiden van scouting Dutmella uit Son en Breugel het raam beslaat er van, maar ze hebben er veel zin.
Je wil niet weten wat ze mee hebben, tot een spiegel aan toe (benieuwd of hij maandag bij terug komst nog heel is!
Keurig op tijd (is dat nou wel of geen Scouting dingetje?) gaan de deuren van de bus dicht en vertrekken ze richting Eifel.
Wij van het nieuwsteam gaan zeker proberen er dit weekend nog een keer op bezoek te gaan, waar van we dan uiteraard weer verslag zullen doen.

Bekijk meer foto's op Facebook