Tussen 12 en 13 uur werden de Powerkids verwelkomd op het terrein van Scouting Don Bosco in Mook, op hun eigen terrein voor het weekend "Mookerlepel"; het dorp van de Klokkenmaker op de locatie de Mookerklok. De kinderen zijn op hun Paasbest gekleed! Een pad van werkende en kapotte klokken leidt naar de inschrijftafels, daarachter is de Mookerklok zichtbaar die belangrijke onderdelen mist! De Klokkenmaker en Paashaas lopen bezorgd rond. Als de klok niet op tijd gemaakt is kan Pasen niet door gaan, dus roepen ze de hulp in van Moeder Natuur!

Bekijk meer foto's van de start van de Powerkids op Facebook.

Om met elkaar kennis te maken gaan de kids een spel spelen:
Bij ieder post hangt een tijd bv; 1 uur, en daar gaan ze spelletjes om kennis te maken spelen, zoals horloge meppen en bolletje wol overgooien, waardoor het (net als de tijd) op dit kamp in de war raakt.
Bij een andere tijd krijg je een wc rol die verdeeld wordt over het groepje, iedereen krijgt zoveel seconden om wat over zich zelf te vertellen als hij stukjes papier heeft.

Na wat drinken, snoepen en het uit leggen van de regels, maakt het Nieuwsteam de traditionele groepsfoto zodat deze naar de printer kan.

Bekijk meer foto's van de start van de Powerkids op Facebook.