Helaas zit HIT Mook 2015 er al weer op! En dus is het tijd voor de sluiting, tegen het middaguur arriveren de HIT's vanuit de buitengebieden. De ZeilHIT heeft zijn boten en het water achter gelaten en zijn naar het Herrendal gehiked, waarbij de werkstam ze assisteerde met het oversteken van de N271 van Mook naar Gennep. De DDR kwam ook hikend binnen na een eind van het kamp te zijn gedropt. De InterHITy was op zondagavond al gearriveerd.

Rond 12:15 uur kwam de bus uit de Eifel aan het begin van de Avilaweg aan met de vermoeide deelnemers van “En dat is allemaal in de Eifel gebeurd?” en de “The Hunger Games”, deze moesten met al hun bagage (en dat was bij sommige (dames) behoorlijk wat!) naar het Herrendal lopen. Ook van Stookkamp kwamen verschillende deelnemers en een deel van de staf de sluiting mee maken in Mook. Samen met alle staande kampen in Mook en alle ouders die hun kroost weer op kwamen halen, werd het al gauw een gezellige drukte op het grote veld bij de toren. De mobiele Scoutshop, de ijscoman en het Foerageteam, C-team en Nieuwsteam, de tafel met broodjes saté, krentenbollen en limonade verhoogde de gezelligheid zeker.

Voorzitter Bart opende om 13:00 uur officieel de sluiting van HIT Mook 2015 door iedereen welkom te heten. Om de ouders en alle deelnemers een indruk te geven van de HIT's in Mook met Pasen, werd vervolgens door ieder HIT onderdeel een kleine presentatie gegeven.

Sommigen vertelden gewoon even wat hun HIT te bieden heeft: De Powerkids zongen het Kinderen voor Kinderen lied “Feest”, omdat hun HIT dit jaar vanwege het 60-jarig bestaan van de HIT het thema “Feest” mee gekregen had. De Bevers die dit jaar heel stoer voor het eerst mee deden, lieten zien dat professor Plof weer beter was en zongen het Beverlied. De ZeilHIT vertelde iets over de regels op het water en hoe je met een boot omgaat. Bij Make Your Choice werd de nieuwe Don bekend gemaakt en de Eifel kwam met de Delta en daar achter de banner van de kabelbaan naar beneden. De DDR liet op een leuke manier de hoogtepunten van hun HIT zien, door middel van foto’s uit te beelden. Het Nieuwsteam had eigenlijk een doorlopende voorstelling van (een deel van) de foto’s en filmpjes willen vertonen, wat helaas door technische redenen niet lukte, en ze vertelden dus maar dat alles terug te zien is op Facebook en de website van HIT Mook.

Na nog wat bedankwoorden van voorzitter Bart was het dan echt tijd om HIT Mook 2015 officieel te sluiten, door het strijken van de vlag. Het C-team had bedacht dat dit zou gebeuren door de jongste en de oudste deelnemer van HIT Mook van dit jaar. De jongste was makkelijk, dat was natuurlijk de jongste Bever Amber, de oudste was iets lastiger, waarschijnlijk zat die bij de InterHITy, maar omdat ze niet zeker wisten of die er was, hadden ze maar besloten de oudste van de staande kampen te nemen. Zelf had hij het in eerste instantie niet eens in de gaten, omdat hij te druk was met de camera om de sluiting vast te leggen, maar Henk van het Nieuwsteam werd even vakkundig in een Scoutfit gehesen om samen met Amber (Sterre Stroom moest wel even mee!) dit klusje te klaren.

Daar mee is er een eind gekomen aan een fantastisch lang Scouting weekend in Mook. Wij van het Nieuwsteam hebben met heel veel plezier verslag gedaan van al deze fantastische HIT's in Mook (en (ver) daar buiten), we zullen nog even door gaan met het materiaal wat we nog hebben op de site en Facebook te zetten, en hopen veel van jullie volgend jaar weer te zien!!

Groeten van jullie HIT Mook Nieuwsteam: Sandra, Janneke, Patrick, Kevin, Xander en Henk.

Bekijk alle foto's van de verschillende HIT's terug op Facebook.