The Escape, een nieuwe HIT in Mook, met als doel om binnen de 4293 minuten te ontsnappen uit de virtuele gevangenis. De HIT startte in Rotterdam voor een echte gevangenis. Moeilijk was het startpunt niet te vinden, de leiding was namelijk vanuit de verte al te zien door de oranje overallen. Bij aankomst kregen alle groepjes een gevangenisnaam, zoals Narcistische Nico, Enge Erik of Onganse Olaf. Het groepje van Machtige Marja bestaat uit, tja, dat wilden ze eigenlijk niet zeggen. Ze waren erg goed op hun hoede en pasten goed op met wat ze zeiden. Ze kwamen van scouting Manitoba uit Leusden en hadden zich ingeschreven als het groepje ‘Multivitamine’, bestaande uit Vitamine A, B, C en D. En of Janine nou Janine was of toch Sven, was niet helemaal duidelijk. Volgens Jasper en Matthijs was de HIT een groot mysterie, ze hadden nog geen idee wat ze allemaal gingen doen.

Een stukje verderop kwamen we Rovende Ruud en Boerende Barry tegen, 6 deelnemers van 3 verschillende scoutinggroepen. Zij hadden wel één ding gemeen, ze behoorden allemaal tot troep Nemo op de Wereldjamboree in Japan. Isabelle, Hester, Marjolein, Dorenda, Anna en Kevin hadden er erg veel zin in. Hester was vastberaden om het kamp, net als de WJ, vast te leggen met haar GoPro, wij zijn benieuwd naar de after-movie! Na aankomst moesten de deelnemers al snel op pad om Mr. X te vinden. Met een kaartje op zoek naar aanwijzingen op verschillende plekken in Rotterdam om zo de gedetineerde te vangen. De Duistere Diana’s van scouting Brederode uit Papendrecht hadden als tactiek dat ze vooral gingen letten op de feitjes, de bijvoegingen zouden ze er bij toeval bijnemen. Volgens hen was Mr. X een man met een geel petje, die snel liep. Zij waren namelijk op punt 30 toen ze een berichtje kregen dat Mr. X ook op punt 30 was. Ze hebben hem toen niet gepakt, maar als ze hem nog een keer zien, gaan ze hem wel pakken. Misschien moesten ze de speluitleg nog een keer goed lezen, locaties worden namelijk met een vertraging van 10 minuten doorgegeven. En wat zij toen nog niet konden weten, is dat Mr. X één van de andere groepjes betrof… We zijn benieuwd hoe dat afgelopen is.

Bekijk meer foto's op Facebook